9 Eylül 2015 Çarşamba

Hasan Usta Konya Etli Ekmek






Eski "Kırlangıç Etli Ekmek", yeni "Hasan Usta Konya Etli Ekmek". Ben isminde "etli ekmek" görünce etli ekmek denemeye gitmiştim haliyle.








Mekana yaklaşırken
birçok tabela görüp de her birinde farklı bir şeyler yazıyor olunca, bir afallamadım değil.
Etli ekmek diye geldik, bir de "Meşhur Çorbacı" çıktı ortaya birden.








Meğerse "Çorbacı"ymış Hasan Usta. Hem de "Devrez" gibi mercimek çorbasıyla ünlü bir mekanla araları 5 dk bile değilken, "Meşhur Çorbacı" gibi bir iddiayla gelmesi beni şaşırttı.






Ortam gayet modern dizayn edilmiş cam balkonlu dış mekan ve iç mekan bambularla ayrılmış ve saksılarla süslenmiş.

 


 
Çorba "Devrez"dekiyle aynı şekilde geldi. Sürekli karşılaştırdığımın farkındayım ama mercimek çorbası diyince aklıma ilk "Devrez" gelmesinden, karşılaştırmak da kaçınılmaz oluyor. O kadar iddialılar ki çorbalarıyla, alttaki kağıttan serviste "TSE onaylı çorba" olduğu bile yazıyor.

  

Çorba güzel, hiçbir lafım yok ama Devrez'dekinden çok da farklı olduğunu söyleyemeyeceğim. Devrez'de yer olmadığında buraya gelebilirsiniz ama çorba içmek için. Başka güzel bir nokta da etli ekmek de yemek istediğimizi söyleyince yarım porsiyon çorba teklif edip ücreti de yarım porsiyona göre almaları oldu.



   Etli ekmek dört kişilik bir masanın başına ve sonuna konulmuş peçeteliklerin üstüne konulan ince bir tahtanın üzerinde servis ediliyor. Yani boyu da yaklaşık 1,25 m diyebiliriz. Konya'da yaklaşık 20 kişilik uzun bir masada yediğim uzuuunca etli ekmeği hatırlattı, hoşuma gitti.

   Tadı için yine ahım şahım diyemeyeceğim. Böyle yazdıkça da kötü günümdemiyim hiçbir şey de beğenmiyorum diyorum kendimce ama unutamayacağım bir lezzet değildi.

  En iyi kısmı çok ekonomik olmasıydı. Canınız çorba ve etli ekmek istedi, çok beklentiniz yok ve fazla da para çıksın istemiyorsanız; buraya gelebilirsiniz.





Adres:Reşit Galip Cad. 6/5 BP Benzinlik Yanı Esat/Ankara

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder