21 Temmuz 2015 Salı

Akdeniz Dondurma




Tatilde bile cafegezgini olmaktan geri durmuyorum tabiki. Durak bu kez Antalya.  Bu yazı dondurma sevenlere gelsin o zaman :)









Adı "Akdeniz Dondurma" diye sadece dondurma satılan bir yer olduğunu düşünmeyin öncelikle. Burası dondurmalarını çıkarırsak herhangi bir pastane.








Ama dondurmaları çıkaramayız çünkü asıl önemli kısmı, asıl kendilerini duyurdukları yada duyurmak istedikleri kısmı da diyebiliriz: dondurma. Yan tarafta gördüğünüz dondurma büfesindeki bütün dondurmaları kendileri yapıyorlarmış, meyveli dondurmalarda da tatlandırıcı, aroma, şerbet gibi şeyler katmadan direk meyvenin kendisinden yapıyorlarmış.

Kesinlikle tesadüfi bir şekilde yani hiç araştırmadan gittim; ama karşıma daha önce hiç duymadığım karşılaşmadığım bir şey çıktı bir de burada. "Yanık dondurma". Renginden anlamaya çalışmayın, "Şu beyazlar neli" diyince "Damla sakızlı ve Sade dondurma ama sade dondurmaların birisi normal birisi yanık" cevabını almadan kesinlikle anlayamıyorsunuz.



Farklı şeyler deneme duyguma hakim olamadım ve denedim tabii. Benim damak tadıma uymadı ama yanına aldığım balbadem ve kakaolu güzeldi, onlarla beraber bir şekilde yedim. Bu dondurma yanık da nasıl yanık ben anlamadım derseniz, galiba yanmış şekerden yapmışlar ama nasıl karamel olmadan kullanmışlar orasını ben de anlayamadım. Siz de merakınıza yenilip denemek isterseniz diye de işte şubelerinin adreslerinin olduğu linki veriyorum. Sanırım Antalya'nın birçok yerine yayılmış durumdalar: http://www.akdenizdondurma.com.tr/subeler.html

Şöyle güzelinden dondurma yemek, her zaman kısmet olmuyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder